Suzuki Splash, Szebb, és csobb!

 2008.04.22. 23:53
Végre ez is eljött. Megint az országban kapható egyik legkisebb, legolcsóbb, és mindenki által megvetett autót sikerült jóapámnak megvásárolnia. A lényegi különbség ott következik, hogy ez állítólag suzuki, szerintem meg rég nem. Nem suzuki, ha ezen márka alatt azokat a járgányokat tisztelhetjük, amik régi swift néven autónak nem is nevezhető technikai lemaradással kerültek piacra nem is olyan régen. Továbbá nem suzuki, ha azt a politikát követő suzukira gondolunk, akik megvesznek egy opel fejlesztést, beleteszik a saját motorjukat, legyártják magyarországon extra megbízhatóra, és hiperolcsón szórják az utakra (lásd wagonr+, vagy az ugyan erre a padlólemezre épülő ignis). Ennek vége. Most egy olyan suzukiba volt szerencsém beletenni a hátsómat, amit évekig fejlesztettek cégen belül, a szelepektől a bajuszkapcsolóig minden saját, és minden összeszedett, minden pont jóhelyen van, nincs az az érzésem benne, hogy itt minden csak azért van, hogy olcsó legyen. Persze vannak olyan apróságok, hogy az első ajtók kárpitja valóban szövet, de hátul egy ránézésre ugyan olyan műanyagbetétet kopogtattam meg. Sebaj, a lényeg, hogy magától nem zörög. Itt már az alapmodellben is találunk oldallégzsákokat, és bár ez nem a legolcsóbb kivitel, menetstabilizátorok egész tárháza áll rendelkezésünkre (kipörgésgátló, fékerőelosztó, blokkolásgátló, sebességfüggő elektromechanikus szervó, stb) tehát a splash szoftverben is ott van a szeren. A hardverről talán érdemes megemlíteni, hogy az új swift padlólemezére épül, amit bizony külső méretei alapján sejthetünk is. A meglepetés itt is belül jön, mivel a megemelt üléspozíció, és a nagy családi egyterűket idéző magas beltér miatt sokkal inkább érzi magát az ember sx4ben, vagy wagonban, mint swiftben. Sokat vezettem 1,5-ös új swiftet, fullextrásat. Nem találtam sok különbséget, csak hogy a splash sokkal nagyobb (a teljesen használhatatlanra zsugorított csomagtartónak köszönhetően) minden tekintetben tágasabb a beltér, mint a wagonr+ban. Az olyan teljesen alapvető apróságok, mint hogy jelzi ha a vezető öve nincs bekapcsolva, vagy az elektromos ablakemelő automata, a gyári hifi fejegység wma-t játszik, a hangszórók az ajtókban vannak, nem pedig a hátsó utasok feje felett stb. a régi suzukisoknak nem volt sosem elérhető. A 2004-es wagonr-ünkben bizony voltak ilyen hiányosságok, amik a 90-es évekből visszamaradt opel agila múltszázadi tervezése miatt keserítették a kispénzű autósok életét (képesvolt a légkondícionáló rendszer lefagyni). Most már nem kell 4 csillag alatti euro NCAP töréstessztel beérnünk, és nem az övfeszítő a legnyagyobb biztonsági extra. Az 1,2 L-es benzinmotor ami a választható legizmosabb, igazán meglepett. Az autó méretei, ára, felépítése, és a motorja miatt valami olyan borzalmas gyengeségre számítottam amit az 1,2-es honda jazz produkál, de etéren is csalódnom kellett. 5,2 L-es fogyasztás mellett a csepp kis erőforrást meghazudtoló gyorsulásokra képes. Ezt a futómű hangolásával is követték, mert amellett, hogy cseppet sem kemény (meg sem érezni az úthibákat Pécs és Orfű közt, amiken a wagonban pattogtunk mint kecskesz*r a deszkán), az 58-as főúton 140-es tempónál teljesen stabil volt. A magas tempós viselkedése is túlmutat a suzuki által képviselt értékeken, mert nincs futóműzaj, nincs motorhang, sem szélzaj. A kormányzás és a felfüggesztés egyértelműen gyorshajtásra sarkall. Ellentétben a megszokottal: élénken emlékszem, hogy a régi suzukikban mindig megcsapott a halál szele 100 körlül, mert rázott a kormány, lökdöste a szél a kasznit, és Zágrábnál az autópályán már mind azon kaptuk egymást, h 130 körül a miatyánkat mormoljuk bűnbocsánatért esedezve a közelgő halál előtt. Ez igaz a rendőrségnél rendszeresített skoda octavia tour modellekre is, de azok még a wagonnál is rosszabbak. A splash egyértelműen hozza a seat cordoba vezethetőségét és bármelyik százerekkel drágább azonos kategóriájú autó kényelmét egy kispolszki pakolhatóságával. Ha a "gyártmánytyó cég" képes volt az ezrdefordulón, a japánból importált LIANA-ra ráragasztani ezt a betűszót (Life In A New Age) akkor súlyosan elhamarkodták a névválasztást. Az ugyanis egy drága, nálunk nem is gyártott modell volt, amibe a régebbi wagonokból ismert gyengébb 1,3-as motort behányva, egy a suzukitól sosem látott gyötrelmesen lomha járgányt alkottak, egy olyan magas kategóriában (alsó közép?) amiben nem tudtak többet hozni. Egy direkt európai piacra fejlesztett, magyarországon gyártott kisautó, előremutató dizájnjával, és alacsony árával (GLX 2 970 000), csekély károsanyag kibocsátásával (és alig érezhető fogyasztásával) igazán megérdemelné hogy őt tekintsék az új kor kezdetének. Itt már a garázsunkban áll a kicsi, zöldeskék aszfaltpattanás. Lovely, isn't it?

A bejegyzés trackback címe:

https://toutsurmoi.blog.hu/api/trackback/id/tr95437987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Encsi 2008.04.23. 15:36:25

ASZFALTPATTANÁS!!!! XD XD loooooooooooooooool! :D

Gergő 2008.04.24. 15:41:08

Honnan ismered te a honda jazz menettulajdonságait?Még nem is vezetted...És ezek után meg sem fogom engedni hogy vezesd!!(Egyébként tényleg nagyon lomha állat szegény)
süti beállítások módosítása